Sloefjes met granny squares

Deze winter heb ik veel granny squares gehaakt. Dat gaat snel vooruit en je hebt meteen mooi resultaat. De mogelijkheden zijn oneindig. In eerdere blogposts liet ik al zien hoe ik er sjaals mee maakte. Deze keer werden het sloefjes… Je haakt per sloefje 3 squares. De kleur bepaal je uiteraard zelf. Afhankelijk van de dikte van de wol, zal je sloef groter of kleiner worden. Dat moet je dus wat proberen, tot het goed zit. granny square

Vervolgens zet je de drie granny’s aan elkaar en haak je aan de onderkant nog enkele rijen vasten, zodat je straks je zool eraan kan haken. slof2

Daarna haak je de zool rechtstreeks aan de sloef, dat doe je door telkens een rij vasten te haken en regelmatig te minderen. Je eindigt in het midden van de zool. Tijd om alle draadjes in te stoppen en te genieten van je nieuwe sloefjes! slof6

Met heel fijn garen kom je tot dit schattig sloefje… kindersloef

En de combinaties zijn oneindig… slof7

Veel plezier met je originel sloefjes! Kan je zelf niet haken maar wil je toch graag zulke warme, gezellige hebbedingen? Dat kan, klik maar even door naar de shop: www.haaksels.be sloefjes

Ondertussen….. haak ze!

Tanneke

2 thoughts on “Sloefjes met granny squares

  1. Wat leuk die sloefjes. Ik ben ze aan het haken maar weet niet goed hoeveel ik moet minderen bij de zolen. Wil je mij raad geven hierover?
    Alvast bedankt.
    Gr. Barbara

Geef een reactie

