Sjaal ‘Kira’

Granny squares zijn super! Het gaat snel, je combineert kleuren zoals je wilt en het resultaat is eigenlijk altijd mooi.

Deze week probeerde ik een bloem uit.

 

 

 

 

 

 

Op de tweede foto zie je hoe ik met de rode wol een rij vaste haakte, maar ik stak de naald niet in de vorige toer, maar de toer daarvoor. Dat geeft als resultaat dat je echt bloemblaadjes krijgt. Het geeft de bloem wat extra dimensie.

Eén bloem is mooi, maar een hele hoop squares bij elkaar is nog mooier! Ik heb lang getwijfeld of het een sjaal zou worden met één rij of met een dubbele rij, zelfs een cirkelsjaal heb ik overwogen.

 

 

 

Ik ben toch erg tevreden met het resultaat. De kleuren zijn verrassend en het is weer een uniek stuk!

 

Uiteindelijk werd het toch een sjaal met één rij squares. Om het geheel wat af te werken haakte ik in de gebruikte kleuren nog enkele rijen vasten rond.

De sjaal is te koop via de shop van Haaksels. KLIK HIER voor de rechtstreekse link.

 

Met de koude die er aan komt, is een sjaal geen overbodige luxe. Als je dan eentje draagt die handgemaakt is, zelf ontworpen en dus echt helemaal uniek, dan is dat toch iets bijzonders!

 

 

 

 

Zondag 14 oktober 2012 is er de eerste Hand(V)Aardige Happening, die ik samen met Karine (www.facebook.com/schepselsvanpapier) organiseer. Er is nog heel wat werk te doen. We kijken er enorm naar uit en hopen echt op een massale opkomst, ondanks de verkiezingen, die ook die dag op het programma staan. 

Als je mijn haaksels eens in het echt wil zien, dan is dit de ideale gelegenheid. Er zijn trouwens nog veel meer creatieve mensen die er een stand opzetten. Het wordt een gezellige, maar vooral spannende dag, voor ons als organisatoren!

Je vindt alle informatie op www.handvaardig.be

Ondertussen… haak ze!

Tanneke

Geef een reactie

