Boekenlegger met bloemetjes

Ik heb iets met boeken en ik heb iets met haken. Dan is het nogal logisch dat ik ook heel wat boekenleggers of leeslinten haak en bedenk. Ondertussen is er al een hele reeks, die je in de webshop kan bewonderen. Soms mag het wat meer zijn en dan doe ik eens wat anders. Het werd een boekenlegger met bloemen. Die past op vele formaten boeken, want de boekenlegger is afgewerkt met elastiek, zodat die bijna altijd past. Het is wel aan te raden om dit hebbeding alleen bij boeken met een harde cover te gebruiken, of bij pockets die wat dezelfde afmeting hebben.

 

Hier lees je hoe ik de boekenlegger maakte. Je kan zo meteen ook zelf aan de slag.

 

Ik zocht kleuren bij elkaar die wat in dezelfde schakering lagen en haakte eenvoudige bloemetjes met lossen en stokjes. De kleuren kan je natuurlijk volledig naar je eigen smaak kiezen!

 

 

 

 

Vervolgens haakte ik een lint, in een andere kleur. Ook hier staat het je vrij om een leuke kleur te kiezen. Je kan het ook met een stukje stof of leer verder afwerken.

 

 

De bloemetjes worden op het lint geschikt en vastgenaaid.

 

 

 

 

 

Je kan ze nog afwerken door er een pailletje als bloemenhartje in te naaien. Nu nog een stukje elastiek bevestigen en je bent helemaal klaar!

 

 

 

 

 

 

Deze leeslinten zijn supersnel klaar en zijn zo gemakkelijk! Nog leuker is het om ze in de favoriete kleuren te maken van iemand die je graag hebt en je doet het cadeau.

De boekenlegger is te koop op Haaksels (klik HIER voor de rechtstreekse link).

Ondertussen… haak ze!

Tanneke

2 thoughts on “Boekenlegger met bloemetjes

Geef een reactie

