Granny sjaal

Als je nog nooit granny squares gehaakt hebt, kan ik het je aanraden. Je kan er zoveel kanten mee uit, het gaat snel en je kan kleurencombinaties maken tot in het oneindige. Er zijn ook erg veel variaties in en met het eindresultaat kan je zoveel kanten op… Ik maakte er een sjaal mee, met een zeer eenvoudig motiefje. Deze sjaal heeft herfsttinten, maar er zijn er nog op komst, in aardetinten en in een paars pallet.

Ik laat je stap voor stap zien hoe ik de sjaal gemaakt heb. Zo kan je ook zelf aan de slag.

 

 

 

 

 

 

 

Elk rondje doe je in een andere kleur. Ik gebruikte vier kleuren.

 

 

 

 

 

 

 

Tijdens het haken, zet je meteen de granny squares aan elkaar vast. Dat bespaart je een hoop naaiwerk. Waar je kan neem je ook de loshangende draadjes mee, zo heb je wat minder stopwerk.

 

 

 

 

 

 

 

Als je sjaal klaar is, kan je er nog een randje rond haken of werk je de uiteinden af. Ik knipte draadjes van elke kleur en knoopte ze aan elkaar. Dat geeft een leuk en speciaal effect.

 

 

 

 

 

 

 

En toen was de sjaal klaar. Dit geeft je outfit een leuke vintage toets. Leuk toch?

 

 

 

 

 

 

 

Gemakkelijk om zelf te maken dus. Voor wie niet haakt: de sjaal is te koop in de webshop. Klik HIER voor de rechtstreekse link.

 

 

 

 

Ondertussen…  Haak ze!

Tanneke

Geef een reactie

