Bloemensjaal

Weer een nieuw projectje klaar.

Ik heb ondertussen al heel wat gehaakt en dan heb je natuurlijk ook veel restjes wol over. Het is zonde om ze weg te gooien, want je weet maar nooit wat je er nog mee kan doen…

Omdat het toch wat veel werd, ging ik op zoek naar een manier om ze op een leuke manier toch nog te gebruiken. Het werd een bloemensjaal!

Het idee haalde ik bij Bergère de France. Op de cover van de nieuwste catalogus stond dit model en ik was meteen verkocht!

Bloemen haken is niet moeilijk, dus ik begon er meteen aan. Toen ik er genoeg had, schikte ik ze zodat ze qua vorm en kleur mooi uitkwamen.

 

 

 

 

 

Volgende stap: alle bloemen aan elkaar naaien en vervolgens aan de sjaal naaien. Je kan zelf een sjaal haken of breien, maar omdat heel snel resultaat wou heb ik een dikke, zachte wikkelsjaal gekocht.

 

 

 

 

 

Als je dus nog een sjaal liggen hebt, die je wat wilt ‘pimpen’, heb je hier meteen een goede tip.

En toen was de sjaal helemaal klaar! Ik drapeerde hem op mijn zwarte winterjas en ik ben zeer tevreden over het resultaat. Hieronder nog enkele foto’s…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De sjaal is te koop in de webshop van Haaksels.

Klik HIER voor de rechtstreekse link.

Ondertussen…. Haak ze!

Tanneke

Geef een reactie

