Tas met zpagetti

Vorige week kon je lezen hoe ik zelf t-yarn of zpagetti maakte. Het is een tijdrovend werkje, maar ook wel leuk om te doen. Ik knipte 8 nieuwe t-shirts en rolde alles netjes op tot een bolletje dat gemakkelijk werkte. En dan kon ik eindelijk aan de slag!

Met dit bolletje startte ik. Ik haakte een rondje, dat diende als bodem van de tas.

         

 

 

 

 

 

 

 

Eenmaal de bodem breed genoeg was, stopte ik met meerderingen en haakte gewoon verder met vasten. Altijd maar verder tot ze hoog genoeg was. Aan de bovenkant haakte ik alvast de uitsparingen voor de ringen die er later zouden inkomen.

 

 

 

 

 

 

Het haken met zpagetti is zware arbeid, je voelt het echt in je polsen. Maar het leuke is dat het zo razendsnel vooruit gaat. Voor je het weet is je tas klaar!

Nog ringen eraan bevestigen en een draaglint haken. Vervolgens nog een striklint maken en wat kraaltjes toevoegen en toen…. klaar!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De tas is te koop in de shop. De opbrengst ervan gaat integraal naar het goede doel!

Ondertussen… haak ze!

Tanneke

Geef een reactie

