Zelf Zpagetti of t-yarn maken!

Het kriebelde al een tijdje om eens iets met Zpagetti te haken, maar ik vind de beschikbare kleuren niet zo denderend en eerlijk gezegd vind ik het redelijk duur… Dan ga je op zoek naar een alternatief natuurlijk!

Een vriend van me schonk me een stapel nieuwe t-shirts en ik ging meteen aan de slag. Alle t-shirts werden gestreken en vervolgens van aan de zoom tot net onder de mouwen in repen van ongeveer 2,5 cm geknipt, in één lang stuk.

 

 

 

 

 

 

 

 

Als alles geknipt was, haalde ik het een paar keer door mijn vingers, zodat het mooi opkrulde.

Vervolgens alles netjes op een bolletje rollen en ik kon beginnen aan mijn eerste werkje, met zelfgemaakte t-yarn.

 

 

 

 

 

 

 

 

Volgende week krijg je foto’s te zien van het werkje dat ik ermee maakte.

In ieder geval is haken met Zpagetti heel leuk: het gaat zeer snel, je hebt onmiddellijk resultaat en het oogt goed. Nadeel is dat het toch wel ‘onhandiger’ haken is, als je een groot werkstuk hebt, is het echt wel zwaar… Zeker het proberen waard!

De afgewerkte tas is te koop via mijn shop. De opbrengst ervan gaat integraal naar het goede doel!

Ondertussen… haak ze!

Tanneke

2 thoughts on “Zelf Zpagetti of t-yarn maken!

  1. aha, zo zit dat met die t-jarn… weer wat nieuws geleerd vandaag se! Ni dat ik het nu zie zitten om te haken 🙂

  2. Pingback: Iglo voor de kat | Haaksels

Geef een reactie

